Salam Permulaan Dari Rattan Crafts



Assalamualaikum, salam perkenalan dan salam permulaan dari Rattan Crafts. Rattan Crafts mempunyai matlamat untuk menyelamatkan warisan seni anyamanMenunaikan keperluan dan kehendak pelanggan dan menjadi Perusahaan yang mengikuti peradaban zaman untuk mencapai Redha Allah SWTSeni anyaman merupakan salah satu kraftangan warisan.




APA ITU KRAFTANGAN??
"Keluaran Kraftangan" ertinya apa-apa keluaran artistik yang mempunyai daya tarikan kebudayaan atau tradisional dan adalah hasil dari sesuatu proses yang bergantung semata-mata atau sebahagiannya kepada kemahiran tangan dan termasuklah apa-apa keluaran batik; dan "keluaran batik" ertinya apa-apa barang, walau bagaimanapun dihasilkan, yang mempunyai rekabentuk batik pada atau di mana-mana bahagiannya.

                                        sumber: Akta 222-Akta perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia 1979



Memilih produk kraftangan tempatan dapat menyelamatkan warisan negara. Bayangkan jika produk-produk unik seperti ini dilupakan, pastinya tiada lagi generasi-generasi yang mewarisi kebolehan menghasilkan kraftangan tempatan yang berkualiti. Anak-anak pada zaman akan datang pasti tidak berpeluang lagi untuk melihat hasil-hasil nenek moyang mereka..


SOKONG PRODUK KRAFTANGAN TEMPATAN

SELAMATKAN WARISAN KITA


0 komen:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More